sabinahedlund

Alla inlägg den 9 november 2009

Av sabina hedlund - 9 november 2009 17:31

ojojoj vilken dag! och än är den inte slut.


Lilian eller vad hon nu heter var sjuk idag också, så vi fick vikarie på culinaren. En gubbe vid namn Hasse.

Med tanke på att det bara kom 3 gäster idag så fick vi inte så mycket att göra.

Jag fick baka bröd.


...och så står jag där vid brödmaskinen (eller assistenten som vi kockar säger) när Hasse plötsligt kommer fram till mig.


Hasse :  Det ser bra ut, och så har vi i lite mjöl nu va.


Jag : mhm...


Hasse : och så tar du i lite till


Jag har i mer mjöl


Hasse : ta lite till


Jag har i mer mjöl


Hasse: liiiite till


Jag har i ännu mer mjöl


Hasse : häll i liiiite till


Mer mjöl!


10 minuter senare..


Hasse : Så, nu börjar det likna en deg!

Njäe ta i lite till!


Bara lite till.


Så nu är det klart.


Jag (tänker) : nu ska du vara jävligt glad att jag inte hade en kniv i handen!

gubbe...


Ja jag säger då det. Det är inte lätt.


Aja. Nu har jag precis kommit hem från utvecklingssamtalet, och det gick ju bra. Ligger på VG i allt förutom matten typ. Jag hatar matte.


Nu måste jag bestämma mig om jag ska träna eller om jag ska sitta och glo på ullared

träna - ullared

ullared - träna

hmm

svårt val.






Ovido - Quiz & Flashcards