sabinahedlund

Alla inlägg den 13 november 2012

Av sabina hedlund - 13 november 2012 01:37

Nu bor vi inne i Centrum. Fan vad jag hatar det har. Vi har checkat in pa ett jattevidrigt hostel som nog aldrig har sett en golvmopp eller disktrasa. Det bor sa ackliga manniskor har ocksa. Svettiga, smutsiga backpackers som snorar och roker pa. Killarna ar varst. Fyfan.


Igar nar vi skulle checka in hade var reservation pa ett 4-manna rum inte kommit igenom, sa Therese fick dela rum med 5 andra killar och Rebecca och jag fick ett rum tillsammans men med bara en sang. Jag ar sa glad att jag inte hamna i killrummet for fyfan vad det stank dar inne! Var nara pa att spy nar Therese oppnade dorren. Som att ga rakt igenom en vagg av hemst odor. Hur hon kunde overleva natten utan gasmask forblir ett mysterium...


Vi gick pa bio pa kvallen for vi kande att vi ville unna oss nagot nar vi nu hade kommit till ett sa daligt stalle. Vi sag Taken 2 och var typ helt sjalva i hela biosalongen. Det var ganska skont att komma ifran allting och dessutom var filmen bra!


Idag var vi tvugna att checka ut igen bara for att byta rum. Vi checkade ut vid 10 och far inte checka in foran klockan 2, sa det ar javligt drygt! Inatt ska vi atminstone bo tillsammans i ett 6-manna rum, forhoppningsvis inte lika ackligt som det forra. Imorgon blir det samma visa igen med utcheckning och inchekning, men da far Rebecca och jag atminstone dela rum igen. Therese har formodligen fatt jobb som barnflicka har i Sydney i 3,5 veckor sa da lamnar hon oss imorgon.


Pengarna bara rinner ivag nar man bor har i Sydney. Allting vi betalar for ar egentligen bara mat och boende och det kanns sa himla vardelost att slosa pengar pa nar man bara vill uppleva och se saker har i Australien. Speciellt nar det ar sa javla dyrt med 1 sang/natt pa nagot skitstalle dar andra kostader tillkommer, som internet osv. 250 spann/natt liksom. Det kanns sa vardelost att sitta har och vanta pa jobb nar det finns andra hostel langst med ostkusten som kostar halften sa mycket och dar jobbmojligheterna ar bredare. Samtidigt vill jag inte aka ivag ifall att jag skulle fa jobbet i Tasmanien for da blir det sloseri med pengar pa resor istallet. Nu har vi lagt upp det sa att vi bara ater 2 mal mat om dagen. Frukost och middag, bara for att spara sa mycket pengar som mojligt. Annars ar det bara en massa skitmat har i Australien, dom lever typ bara vitt brod och korv. Vi lever pa cornflakes och burkmat. Vi brukar sitta uppe pa kvallarna och fantisera om den svenska husmanskosten och hur bra vi har det med mat i Sverige. Nastan sa vi har lust att aka hem bara for att ata av den!


Men jag trivs valdigt bra har i Australien, inte i Sydney kanske, men over lag. Jag kanner att jag kan vara kvar har ett bra tag om jag bara hittar ett jobb vill saga...

Ovido - Quiz & Flashcards