sabinahedlund

Alla inlägg under januari 2011

Av sabina hedlund - 9 januari 2011 18:22


Sista dagen på lovet imorgon och jag tröstar mig själv genom att äta ½ kg godis i min ensamhet. Jag ska nog sätta på en film snart, en sorglig sådan, och gråta en skvätt över situationen.


S

NEW

Av sabina hedlund - 7 januari 2011 23:30

 


Jag Ä L S K A R mitt nya rum. Min 32 tum LCD TV. Min nya säng. Rubbet.


När jag var väldigt liten manifesterade jag mina konstkunskaper genom att rita upp dem på väggen. Min lillebror likaså. Ur ett barns perspektiv blev det ganska vackert. Mamma misstyckte dock och blev inte lika glad över de streckade kreationerna utav bläck.


Jag fick under senare ålder flytta ner till källaren. Den självständiga delen av huset. Mamma gav mig det hederliga uppdraget att välja tapeter, vilket under senare tid skulle visa sig vara ett stort misstag.

Barbie, eller ännu värre, Ballerina Barbies dansade runt på mina väggar i rosa kulör under större delen av min barndom. Bjöd jag in vänner så fnittra de till och lämnade en ironisk kommentar innan de sprang iväg och skrattade ännu mer.

Jag skämdes. 


Jag bytte rum med min storebror i början av tonåren (han flyttade till Sandviken), den här gången blev jag bemött av en vågrät dinosauriebård längst med väggarna, resten var i en orangeliknande färg. Bården täckte jag ändå över genom att tejpa på kartor från gamla orienteringstävlingar. Det blev snyggt och jag var en stolt tonåring.


Under senare tid blev det ganska enformigt och fult och jag bestämde mig för att riva ner det.Tapetsera om.


Sängen jag har använt ända sen jag slutade använda spjälsäng är nu bortkastad. Glömd.

Min lilla TV från tidigt 2000-tal har blivit utbytt och får ett nytt hem i husvagnen.


Jag är nöjd och lycklig.


Av sabina hedlund - 7 januari 2011 01:17

Okej, det där inlägget jag lovade er blev det inte så mycket med. Grejen var den att inget blev direkt färdigt så då var det ingen idé att fota. Dessutom blev jag så trött så att jag desperat slängde in en madrass på golvet och la mig.

Myser just nu med alla gosiga spindlar. Argh!


Imorgon (Idag blir det väl?) ska jag och mamma åka till IKEA och se vad vi hittar för trevligt. Jag kanske ska spendera mina sommarjobbspengar (Ja, som jag fortfarande har kvar) på en LCD TV till mitt nya, supersnygga tonårsrum.


Ni kanske får en bild på det imorgon (idag?), men för säkerhets skull, jag lovar inget.

God natt.

Av sabina hedlund - 6 januari 2011 19:15

Tapeten sitter på plats och jag är helnöjd!


Nu blev det inte så jättebra bild, men jag uppdaterar lite senare med bättre bilder så fort jag har städat och tapetserat om mina möbler!  


Ses då!

Av sabina hedlund - 5 januari 2011 15:07

  

Tapeten är inhandlad och den här ovan ska jag ha som fondvägg, restrerande väggar kommer att vara i en liknande "guldfärg".

Jag föll för en lila variant av likadan tapeten direkt när jag gick in i butiken, men mamma sa att det inte skulle passa med inredningen, så jag fick ge mig.


Det här kommer nog bli kanonbra ändå!

Av sabina hedlund - 3 januari 2011 21:17

Vad gör man inte när man saknar tillgång till vanlig skyddsutrustning?


  

Av sabina hedlund - 3 januari 2011 19:47

Jag har ägnat större delen av dagen med att riva ner min tapetbård och slipat till väggarna. Nu ska skiten äntligen bort. För er som inte vet hur det såg ut innan, grattis, ni har just gått miste om Sveriges töntigaste tonårsrum. Ni andra kan väl hålla det hemligt.


Imorgon ska mamma och jag åka och köpa nya, SNYGGA tapeter.

Och förhoppningsvis en ny säng?

Av sabina hedlund - 1 januari 2011 15:40

Okej, Erika. Jag har ju lovat dig att lägga ut en video på när jag spelar Bella´s lullaby. Så här är den.

Det finns DOCK ett par brister i låten. Så ta inte ut glädjen i förväg.


  • Jag kan bara ackorden i början så jag spelar nästan hela låten med en hand (Personen som gjorde den här låten måste ha haft meterlånga fingrar. Seriöst.)
  • Jag har inte lärt mig den sista biten på låten än, så jag hittade bara på något.

Enjoy!




Ovido - Quiz & Flashcards