sabinahedlund

Alla inlägg under mars 2010

Av sabina hedlund - 19 mars 2010 19:01

Idag var det väldigt trevligt att vara i serveringen. Snälla gäster och mysigt/underhållande sällskap (Jag gillar stark Mikkos och Sibins version av 

lukta på fisen dansen:


 


som dom brukar köra lite då och då. Humor på hög nivå. Det gillar vi!)


Jag har även fått ett gott recept på mormors budapestrulle som jag tänkte prova på i kväll, passar nog bra efter en god black&white måltid.


Det blev ett väldigt kortfattat inlägg, jag kan väl då också tillägga att jag kommer från 20:00 till 21:00 sitta och dregla framför tv:n på den snygga killen i legend of the seeker.


Mmmhmhhhmm

Av sabina hedlund - 15 mars 2010 17:42

Återigen fick jag bli tilldelad min favoritutbildning i hela hotell och restaurangkursen, servering. OBS ironi. För första gången kan jag meddela, jag fattar inte att jag säger det här, att jag hade roligt idag (får min serveringslärare reda på det så kommer han att tortera mig med ett evigt "vad var det jag sa" så säg inget). Orsaken till denna oväntade glädje var att jag inte behövde ta emot några beställningar och ändast stå och glo på gamlingar som äter. Det kanske inte låter så roligt i era öron, men om man verkligen hatar servering, så kan det bara inte bli så mycket bättre!


Snart är det dags för styrketräning som förmodligen kommer att suga ur alla restrerande krafter jag har kvar i kroppen. Då sitter det inte fel med lite hemlagad glass, chokladsås, och maräng till håkans bar och svenska hollywoodfruar fram mot kvällskvisten.


Måndagsmys.


Av sabina hedlund - 11 mars 2010 19:56

Har du någonsin upplevt den där obehagliga känslan av att springa tillsammans med personer som är något snabbare än dig, och bara försvinner så fort du inser att du inte orkade pulsa igenom den där åkern med 1 meter djup snö, och plötsligt blev ensam kvar i mörkret?


Det har jag.


Okej, så illa var det inte. Som tur var hade jag sällskap av Niclas som jag förövrigt har försökt övertala hela dagen.

great success!


Snart hoppar jag till sängs. Jag känner att morgondagen kommer att bjuda på en enorm h e l v e t e s j ä v l a träningsvärk!

 

kyss<3

Av sabina hedlund - 9 mars 2010 19:13

Dagens tisdag får benämnigen underbar eftersom den var...alldeles underbar helt enkelt! Kan till stor del bero på de inställda lektionerna.

Jag kan dock inte säga detsamma om morgondagen. Lektioner non stop till 18:00, och så tillägger vi ett datorkunskapsprov som jag inte alls är så förberedd på. Men jag har ju aldrig misslyckats förut så varför göra det nu?;)


Nu är jag slut efter träningspasset (det kommer kännas imorgon)

Dags att äta lite god kycklinggryta innan jag hoppar till sängs och ser på desperate housewives och cougar town.


HEJ DÅ

Av sabina hedlund - 4 mars 2010 22:58


Okej. Om ni inte fattar vitsen med det hela så är det nämligen min morfar som blir intervjuad på slutet. Kanske inte så humoristisk, tycker ni. Men som släkt kan man bara inte sluta skratta! xD

Av sabina hedlund - 2 mars 2010 19:38

Det var skönt att komma hem igen. Sova i min egna säng. Se på min egna tv.

Jag gillar inte husvagnslivet på vintern ska ni veta, speciellt inte när man måste ta på sig värsta vinterutrustningen för att gå till toaletten. Inte kul. 

Träningen sket sig dessutom (och jag som måste ut och testa min nya GPS klocka som jag fick i födelsedagspresent) men förhoppningsvis orkar jag ut på ett litet pass innan jag åker tillbaka igen. Det visar sig.


Nu till lite videoklipp från mora, enjoy!

Ovido - Quiz & Flashcards