sabinahedlund

Direktlänk till inlägg 8 februari 2013

Jag lever!

Av sabina hedlund - 8 februari 2013 01:12

Just nu har vi hamnat på ett ställe som heter Airlie Beach. En jättefin liten hamnby precis vid havet! Hostlet har tyvärr inte tillgång till gratis WiFi så nu har jag betalat bara för att hålla er uppdaterade...yeah you better read it...

I förrgår var vi ut till öarna Whitsundays för att ännu en gång snorkla! Vi åkte ut på en sån där snabb rafting båt och surfade/hoppade fram på vågorna. Det var riktigt roligt! Det häftigaste var nog när vi åkte igenom något som dom kallade för "Gods washingmachine". Det levde verkligen upp till sina förväntningar kan man säga...

Vi åkte vidare till en strand som hette whitehaven beach där man såg ut över den fina sanden, vattnet och öarna! (Sök på google, ni kommer säkerligen få fram exakt samma bild som jag tog med min kamera).jättevackert verkligen.

Efter vår näringsrika lunch som - för vår del - bestod utav syltmackor och nötter (vi vägrade betala de där extra 15 dollarna för att unna oss en rejäl kallskuren Gourmetmiddag med allt vad det kan innehålla) följde vi med en utav ledarna som skulle visa oss stingrockorna. När vi stod i vattnet såg vi hur svarta skuggor snabbt svepte förbi. Jag hoppade till för en sekund samtidigt som ledaren konstaterade att dom känner av rädsla och kommer sticka mig om jag visar den. Tack liksom. Han själv, som verkade allmänt galen ändå, sprang runt och försökte jaga/fånga dom och en stingrocka kom rakt mot mig men vände precis framför mina fötter (fick med det på film!). Såg hur mitt liv passera i revy samtidigt som jag trodde att jag skulle sluta som Steve Irwin...man fick sig en adrenalinkick allt.

Annars har det varit jättetråkigt väder här! Inte alls lika fint som i Cairns. Igår låg vi inne hela dagen och fastän det är lika tråkigt väder idag så ska vi tvinga oss ut och promenera/bada. Jajamen.

På söndag åker vi vidare till ett ställe som heter Noosa. Vi har bokat hostel på ett "bushcamp" som ligger mitt ute i ingenstans, det blir nog intressant att se hur vi överlever detta...Australien outback, here we come!

BTW. Såg en jättestor spindel! Typ 10x vår husspindel som vi har hemma i Sverige. Dog typ.

 
 
Ingen bild

erika

8 februari 2013 13:12

AAH!! so duh coul!! du anar inte hur synd jag tycker om dig, att du ska behöva leva på mackor och tonfisk/bbq-sås hahaha. vill bara skicka ner en massa gosaker till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sabina hedlund - 16 januari 2015 21:15

Nu är det verkligen längesen man skrev här...oj oj oj. Jag har  funderat på att ta igen bloggandet igen efter dessa 13(månader) som jag inte har varit aktiv, men det har liksom inte blivit av...Vet inte vad som hände heller. Livet kom emellan antar j...

Av sabina hedlund - 6 december 2013 11:34

Jag vet att ni som följer mig går in här varje dag och ser om jag har skrivit någonting nytt. Just det, jag syftar på er mormor, morfar, pappa och mamma. Faktum är att hela ishotellet är ett värsta top secret agent ställe och man får inte gå ut med v...

Av sabina hedlund - 26 november 2013 10:41

När jag klev av tåget i Kiruna blev jag bemött av ett kallt och väldigt vitt vinterland. Något frusen och ovetande om vart jag skulle ta vägen stannade en bil framför mig med namnet ICEHOTEL printat på den. Bussturen från Kiruna fram till Jukkasj...

Av sabina hedlund - 24 november 2013 20:19

Japp, så var jag iväg igen. Måste erkänna att det var något mer känslosamt att åka iväg nu än vad det var när jag åkte till Australien. En tår rullade till och med ner på kinden. Man kan väl säga att jag packade in i sista minut. Jag kom på saker ...

Av sabina hedlund - 9 november 2013 18:58

Häromdagen begav jag mig ut till Sherwoodskogen för ett träningspass. Jag tog såklart med mig min kära GoPro för att filma hela förloppet. Jag vet inte om det blev så mycket till träningen då jag genast intog en slags regissörsroll och sprang runt oc...

Ovido - Quiz & Flashcards