sabinahedlund

Alla inlägg under december 2011

Av sabina hedlund - 3 december 2011 21:58

Jag har under alla mina år, sen jag började köpa mina första julklappar, haft strategin att köpa billiga och många paket, istället för dyra och några, för att fylla upp hela golvet kring granen och dryga ut på julen liksom.


Det här året tänkte jag att jag skulle ändra på det, och hittade ganska ultimata julklappar. Jag är inte klar än och ska se om jag kan hitta något i Portugal/Azorerna när vi åker dit. Fick bra med Euro kvar från Holland som måste spenderas.


När vi skulle åka hem från Marieberg började det regna och jag bad Erika att köra, då jag hatar att försöka hitta ut bland 10901 bilar och veta vilken vägskylt jag måste följa. Erika satte på vindrutetorkarna och de började gnisla på som vanligt (Innan vi åkte till Marieberg lossnade en vindrutetorkare när vi skulle skrapa rutorna, så vi satte dit den igen och trodde inte att det skulle spela någon större roll). Sen började det låta konstigt från vindrutetorkaren som var trasig, som om det skulle flyga av när som helst. Vi kunde ju inte stänga av den heller då regnet bara öste ner. Vi stannade till vid OK och fixade till den lite, och det gick bättre efter det. Väl framme i Arboga, där Erika skulle av, Tog jag över körandet hem till köping. Vindrutetorkaren började låta igen och jag blev så frustrerad att jag lät den vara av hela vägen hem. Skitläskigt att köra, då allting såg grått ut, och jag visste knappt vart vägen var. Men jag klarade det.


Ovido - Quiz & Flashcards