sabinahedlund

Av sabina hedlund - 30 maj 2013 22:51

De senaste dagarna har jag spenderat tid med det luxemburgska släktet som har varit på besök. Vi har varit ute i sommarstugan och fiskat där turen var helt och enbart på min sida. Till och med med mitt hemmagjorda metspö som bara bestod utav en tråd och krok. En gädda fick jag också upp. Sedan har vi bakat. Jag fick konstaterat att jag har ett riktigt fan, en förebild inom bakning för lille Lance. Jag ska nog göra något stort av det här.

Av sabina hedlund - 27 maj 2013 08:04

Är precis hemkommen efter en mini-chill-helg i Arboga! Vi har spelat HALO, gjort "hemmagjord" mjukglass, tjockat godis, gosat med Stinikus (Erikas katt Stina), Kollat på Django Unchained och bara chillat!

Jag har tänkt på att jag och Erika typ förekommer i en massa filmer och serier hela tiden. Jag kan nästan se oss i alla karaktärer bland bästisar i olika program. En är smart, en är korkad. En är smal, en är tjock. En lång, en kort. Vi skulle kunna skapa våra egna karaktärer och vara med i en film. Fatta grejen. Älskar Maggan och Gittan från programmet "Ullared". Det är verkligen vi om 50 år. Best Friends Forevaah.

Av sabina hedlund - 24 maj 2013 16:50

De senaste dagarna har jag haft ont i halsen. Först trodde jag att det var resultatet av alla skratt, skrik, sånger och påståenden som jag och Erika utsöndrade på våran mini-chill-helg för snart en vecka sedan. Men eftersom vi inte var mer knäppa än vanligt, och jag har inte fått ont i halsen förut, så tog jag för givet att det var ett annat slags virus. Vi avverkade vårat andra Harry Potter marathon och spelade en massa Mariokart. Dagen då mitt nintendo 64 går sönder kommer hela min värld gå under! Bästa spelet genom tiderna <3

Imorgon kväll ska jag följa med Erika hem efter jobbet för ännu en Ultimat Chillhelg där vi ska avverka x antal Halo-spel! Måste passa på innan jag börjar jobba då jag förmodligen kommer vara ledig när Erika jobbar och jobba när Erika är ledig, så det blir svårt att finna plats till någon ChiLLhElg på hela sommaren. So depressed.

Idag har jag bakat. Två recept som jag har kommit på helt själv nu när jag tänker efter. Eller ja, jag hade två orginalrecept från början men på grund av brist på ingredienser fick jag ändra och hitta på min egna version av tingen.

Tiramisutårta och tropisk tårta med mango och passionsfruktcurd.

Av sabina hedlund - 18 maj 2013 16:40

Jag överförde precis lite bilder från mammas systemkamera och fick syn på bilderna när jag landade på arlanda efter ett halvår i Australien. Vi kan nog alla hålla med om att jag var ganska lycklig den dagen.

Igår färdigställde jag dessutom tårtan som jag hade på beställning. Den blev i ett delfin/havs/skepps tema som jag hade en chokladbotten till och fyllde med chokladganache, vaniljmousse och kolakräm samt täckte med sockerpasta. Jag och personen i fråga blev jättenöjd över den. Jag älskar när allt blir som man har tänkt sig.

Idag var jag och brottades med människorna i Bivurparken för att få några fotografier på de vackra balkandidaterna. Det kändes som jag var tillbaka i Sydney igen av den galna folkmängden att döma så vistelsen varade inte så länge. Jag träffade åtminstone personerna som jag kom dit för att se.

Av sabina hedlund - 16 maj 2013 23:29

Förutom att ha hjälpt pappa på firman och gjort grunden till en tårtbeställning har jag även varit ute i sommarstugan - min absoluta favoritplats på hela jorden - och fiskat. Jag tog mig an utmaningen att skapa ett eget metspö med hjälp av en trådrulle, ett snöre och en krok i brist på annat. Jag fick upp tre mörtar. Medan jag höll på med mitt metande varvade jag även med lite kastspöfiske. Det resulterade till att två gäddor fastnade på kroken. Något som inte fick mig att sprudla utav glädje då jag - i samma sekund som det nappade - insåg att jag var tvungen att ha ihjäl en oskyldig, stackars varelse alldeles själv. Den andra gången det nappade blev jag bara ledsen. Visserligen kunde jag ha tagit bort kroken och släppt ut dem i det fria igen men med tanke på min rädsla för slemmiga, sprattliga och avlånga saker med huggtänder kunde jag inte förmå mig själv att vistas inom en radie på två meter från dem och de hade därmed dött innan jag ens hade börjat med operationen. Mitt val av avrättningsmetod fick därför bli den hederliga halshuggningen för att inte låta de stackars djuren lida allt för mycket. Det med hjälp av en spade. Även fast jag samlade ihop en massa mod för att utföra dådet kunde jag inte titta. Det resulterade till att halva kroppen försvann istället för bara huvudet. Den andra gäddan slutade dessutom inte att andas efter sin halshuggning vilket fick mig att drabbas av panik samtidigt som jag slog på den åtskilliga gånger tills det låg fiskhuvudmos på marken. Hoppas ni får det bra i fiskhimlen iallafall.

Av sabina hedlund - 7 maj 2013 23:00

Smider planer med bästa vän, #ackvardphoto #ackvardpeople

Av sabina hedlund - 7 maj 2013 21:18

Jag har haft ett projekt här hemma där jag håller på att måla om utemöblerna från grå och sönderslitna till vita! Att vi aldrig har tänkt på det förut, för resultatet blir enastående!

Efter att jag hade målat på det första lagret med färg gav jag mig ut på cykeln för ett träningspass i den underbara vårsolen. Den första milen hade jag bara motvind trots att träden och gräset stod blixtstilla vilket var väldigt irriterade. Det kändes som dem stod och hånade mig när jag cyklade förbi med min tralla av damformat och som tillverkades utan växlar med den högsta växeln redan inbyggd. Tack liksom. Om det inte vore för det underbara vädret skulle jag ha vänt om.

Halvvägs på rundan såg jag en sådan där slingrig och påkörd sak som försökte ta sig fram med sina organ släpandes efter sig. Jag var i Australien i ett halvår. Landet där världens mest giftiga ormar finns, flera hundra olika arter dessutom och jag såg inte en enda. Så kommer jag hem till Sverige och jag har sett 4 ormar inom loppet av två veckor. Det är ju bara twistat.

På vägen såg jag även en undulat. Jag vet inte om det var inbillning eller verklighet. Men det var en sådan där grön/röd sak som flaxade mellan träden. Finns det sådana i Sverige? I don't know you tell me.

Av sabina hedlund - 7 maj 2013 12:52

Jag har ju redan berättat historien om den här upplevelsen så ni får nöja er med bilder och en liten film från de 4 dagar som vi var borta.