sabinahedlund

Alla inlägg den 16 januari 2015

Av sabina hedlund - 16 januari 2015 21:15

Nu är det verkligen längesen man skrev här...oj oj oj. Jag har  funderat på att ta igen bloggandet igen efter dessa 13(månader) som jag inte har varit aktiv, men det har liksom inte blivit av...Vet inte vad som hände heller. Livet kom emellan antar jag.


Så vad har jag haft för mig under tiden?

Förra vintern tillägnade jag uppe i kalla Norrland på ICEHOTEL och jobbade som kallskänka. Både Impulsivt och spännande. Något som blev till en engångsföreteelse dock, även om jag var sugen på att åka tillbaka ett tag där...Men nej...För mycket av det goda liksom


Det var skönt att komma hem igen utan att behöva se landskap täckta utav snö...Fick njuta av min ledighet (arbetslöshet) ett tag där innan jag fick erbjudande att jobba tillsamans med min bästa vän på H*****. Något som lät som en dröm och som skapade visioner av världserövring. Jag provade på det i 3 dagar tills jag insåg att jag bara skulle bli lurad på en massa tid och pengar, och om jag hade rätt. Har fortfarande inte fått pengar för de tre dagarna jag jobbade där...


Istället fick jag erbjudande att jobba nere i Kungshamn på Feldt's brygga vilket jag tacka ja till direkt. Vem älskar inte Västkusten liksom? Jag fick jobba som kock vilket jag aldrig har gjort men jag lärde mig snabbt och skaffade mig otroligt mycket erfarenhet! För att inte tala om alla fantastiska människor jag träffade där. Det var ett jobb som gav mycket press dock och jag var nära på att säga upp mig ett antal gånger, men jag stod ut in i det sista!


Så nu är jag hemma igen. Bestämde mig ganska fort att det får vara nog på äventyr ett tag...Har äntligen skaffat en lägenhet och flyttat hemifrån. Jobbar i Kungsör, och försöker bygga upp ett äkta Svensson liv. Det går bra än så länge...Funderar på att skaffa katt också.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards